dimarts, 23 d’agost del 2011

Crowdfunding, el micro-finançament:

Els termes micromecenatge i crowdfunding (literalment, ‘finançament multitudinari, o de masses’) fan referència a un tipus de finançament compartit de projectes innovadors. El crowdfunding ja a donat peu a la aparició de serveis com la plataforma social de micropagament Flattr i l'aplicació de micropatrocini Kickstarter, que dóna als internautes l'opció de fer donacions voluntàries a un seguit de projectes creatius. A una altra escala, ara fa un any, l'ONU va llançar un programa de micropagaments a través d'Internet per a finançar o subvencionar els Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni (ODM) en matèria de salut, i que consisteix en la donació de dos dòlars en el moment de fer una reserva d'avió, hotel o cotxe.
 
Joan Sala és un dels fundadors, amb els seus dos fills, de Verkami, una pàgina web de micromecenatge que vincula persones que tinguin projectes, ja siguin socials, culturals o artístics, amb persones disposades a donar suport econòmic al desenvolupament de noves i potser grans idees de creadors independents.

_____________________________________________________________


El crowdfunding ja té guardons. La primera edició dels premis migranodearena.org volen premiar les iniciatives de micro-finançament més originals i d'exit promocionades a través d'aquest portal solidari.

El micro-finançament a través de la xarxa, conegut popularment com crowdfunding, s'està convertint en una de les noves formules més exitoses per finançar campanyes solidàries amb petits-grans objectius. Des de la fundació Real dreams es va impulsar migranodearena.org amb aquesta ambició per esdevenir una plataforma des de la qual tant particulars, ong o empreses poguessin engegar les seves iniciatives solidàries.

Ara, la primera edició dels Premis migranodearena.org cerca guardonar les campanyes més originals i motivadores que s'hagin creat en el portal. Els premis es divideixen segons el perfil dels promotors de la campanya. Concretament: Empresa més compromesa, ONG més activa i Persona més solidària.

Els guardons tindran present tant l'èxit de la campanya a l'hora d'aconseguir la participació ciutadana, com també la seva originalitat i creativitat a l'hora de ser plantejades. Com no podia ser menys, el premi per guanyar no és un altre que 1.000 euros destinats a l'ONG o projecte destinatari de la campanya guardonada.

Trobareu el qüestionari d'inscripció i les Bases, a la pàgina del concurs

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada